dinsdag 28 november 2017

RONALD DE CEUSTER


Hoe heb je dit werk gemaakt?
RONALD DE CEUSTER: Het zijn reststukken van vlakken purschuim die ik als proef heb gemaakt voor een grote installatie. Tot nu toe werkte ik alleen met lijnen purschuim maar nu heb ik met mijn vingers het purschuim uitgesmeerd door er zachtjes op te slaan of uit te rollen met een deegroller. Tijdens het ophangen en beschilderen ontstaat de uiteindelijke vorm omdat er bijvoorbeeld stukjes afvallen als ik het werk omdraai of beschilder.

Waarom heb je dit werk gemaakt:
RONALD DE CEUSTER: Het gaat mij niet speciaal om dit werk. Ik ben vooral geïnteresseerd in het proces van het maken. Dat is voor mij een staat van zijn. Het resultaat daarvan is te lezen als een weerslag.

HOE=HET NU stopt in 2018

Van 2008 tot en met 2010 in K13 in Velp en van 2012 tot en met 2017 in ACEC Apeldoorn vond jaarlijks de tentoonstelling en veiling HOE=H...