dinsdag 28 november 2017

JEROEN DIEPENMAAT


Hoe heb je dit werk gemaakt?
JEROEN DIEPENMAAT: De collage bestaat uit folies en plakband. De folies zijn ingesneden met een geluidsgolf, zoals bij een LP/singeltje. Ze bevatten een aanhoudende toon, die continue speelt. Voor mijn optredens knip ik platen in stukken en plak ze weer aan elkaar. Zo componeer ik nieuwe muziekstukken. De twee werken in de veiling zijn een visueel equivalent van mijn knip/plak-optredens met muziek.

Waarom heb je dit werk gemaakt?
JEROEN DIEPENMAAT: Het knip/plak-gegeven wil ik verder verruimen, door niet alleen bestaande platen te verknippen, maar door de muziekopnames die ik zelf heb gesneden te bewerken. Hiervoor heb ik een vinylsnijder gebouwd, naar ontwerp van Gijs Gieskens. Naast auditief wil ik het knip/plak-gebeuren ook beeldend verkennen.
Voor de muziek van knip/plak verwijs ik graag naar: https://jeroendiepenmaat.bandcamp.com/album/knip-plak-ep03
Veel luisterplezier!

HOE=HET NU stopt in 2018

Van 2008 tot en met 2010 in K13 in Velp en van 2012 tot en met 2017 in ACEC Apeldoorn vond jaarlijks de tentoonstelling en veiling HOE=H...