dinsdag 28 november 2017

JACINTHA BIERENS


Hoe heb je deze fotoafdruk gemaakt?
JACINTHA BIERENS: Mijn werk is digitaal gefotografeerd en door mijzelf afgedrukt met behulp van een fotoprinter. Ik gebruik daarbij speciale pigmenten en aquarelpapier en bewust niet het gebruikelijke fotopapier. De pigmenten worden daardoor ook anders geabsorbeerd. Dat geeft die typische kleuren, die zo kenmerkend zijn voor mijn werk.

Waarom heb je deze foto gemaakt?
JACINTHA BIERENS: Het weergeven van een verstilde sobere sfeer is in mijn series heel belangrijk. Op mijn foto's zijn geen mensen te zien, maar hun aanwezigheid is wel altijd nabij. Het zijn lege, verlaten ruimtes, plekken waar de natuur zijn eigen gang gaat. Het roept bij mij een bepaald gevoel op, dat zich daar wat heeft afgespeeld. Waar de foto's zijn genomen is voor mij niet belangrijk.

HOE=HET NU stopt in 2018

Van 2008 tot en met 2010 in K13 in Velp en van 2012 tot en met 2017 in ACEC Apeldoorn vond jaarlijks de tentoonstelling en veiling HOE=H...